Най-голямата китайска интернет компания Tencent Holdings скоро може да обяви сделката за придобиване на дял от 16 процента от интернет търговеца JD.com, което ще доведе до обединяването на техните търговски онлайн платформи.
JD.com е втората по големина онлайн търговска компания, разполагаща с близо 13-процентов пазарен дял. Всяка сделка между две от най-големите интернет компании би спомогнало за запълване на голямата пропаст между интернет търговците и Alibaba Group Holding, която доминира на бързо-развиващият се китайски онлайн пазар.
Според сделката, и двете компании ще обединят онлайн търговският си бизнес, като Tencent трябва да прехвърли по-малко популярните си сайтове, включително yixun.com, на JD.com.
Продажбите от китайската онлайн търговия биха могли да надминат 180 милиарда долара тази година, вследствие от увеличеното ползване на интернет, покачващите се доходи на средната класа и по-добрата разпределителна мрежа, според агенцията за проучвания в Ню Йорк- eMarketer.
Tencent, Alibaba и търсачката Baidu са основните конкуренти в съревнованието за печалба от нарастващата популярност на мобилният интернет в Китай.
Tencent получава по-голямата част от приходите си от компютърни игри, но мобилните игри са също много популярни. Приложението на Tencent за съобщения WeChat също се ползва от повече от половината притежатели на смартфони в Китай.
Tmall, платформата на Alibaba притежава поне половината от всички онлайн продажби, а през TaoBao минават 80 процента от цялата онлайн междупотребителска търговия, според данни от Euromonitor.