Повечето от камерите, които ще бъдат представени на NAB 2014 ще бъдат за 4K изображение, въпреки, че все още има пазар за HD видеокамери.
В следващите редове ще ви представим професионалните видеокамери, които ще бъдат представени на шоуто на видео професионалистите, където ще се реши съдбата на 4K (Ultra High Definition-UHD) стандарта, и където цели индустрии ще го приемат или ще го отхвърлят и ще отидат директно към следващото ниво 8K.
ARRI ще представят тяхната AMIRA, която е универсална видеокамера предназначена за документалистика, съчетаваща изключително качество на изображението и лесно обслужване. От ARRI наблягат на ергономичния дизайн, оптимизиран за работа от само един оператор, чрез използване на вградения раменен статив. Вградени са и функция за цветни корекции от камерата (така наречения грейдинг) с предварително качени в паметта цветни корекции (така наречените Looks), базирани на 3D цветни корекции, както снимане на кадансови кадри с 200 фрейма в секунда, което е почти 10 пъти по-бавно. AMIRA трябва да замести прословутата ALEXA, която е любима на операторите от цял свят.
BLACKMAGIC DESIGN са обещали да се дистанцират от медиите до първия ден на изложението, когато ще представят своята линия продукти, което ни кара да си мислим, че ни гласят голяма изненада. Засега остава да почакаме до 5ти април.
CANON ще покаже своята Cinema EOS C500 4K цифрова кино камера, която се базира върху новаторския ергономичен дизайн на EOS C300, Сензорът е 8,85 – мегапикселов CMOS, Super 35 mm, а процесорът е DIGIC DV III специално разработен за 4K и 2K.
FOR – A ще покажат своята FT-One високоскоростна камера, предназначена за снимане на супер забавен каданс в 4K резолюция при скорост до 900 кадъра в секунда. Сензорът е FT1-CMOS , Super 35 mm с висока чувствителност достигаща до ISO 640, а вградената RAM памет може да побере близо 10 секунди в 4K качество при 900 кадъра в секунда, или съответно директно да се записва на допълнителните вътрешни SSD дискове.
IKEGAMI ще бъде домакин на 8K технологична изложба и ще предостави на участниците поглед отблизо към най-новите постижения в този формат с изключително висока разделителна способност, Super Hi Vision. Компанията също така ще покаже своята HDK – 97ARRI , разработена в сътрудничество с ARRI. Това е телевизионна цифрова камера с характеристики за кино продукции.
I- MOVIX ще представи своята X10 UM (Ultra Motion) камера базирана върху добре познатата камера за кадансови снимки Phantom. Тази камера осигурява снимане в диапазон до 2600 кадъра в секунда в резолюция 1080i или до 5600 кадъра в секунда с резолюция 720p с незабавно превю. От компанията също така ще покажат своята X10 SSM (Super Slow Motion) камера, която осигурява до 10 пъти по-бавен каданс във FullHD. Тази камера не е предназначена за кино, но пък е много полезна за телевизионни снимки и по-специално за спортни събития за отразяване на повторенията.
JVC ще покажат раменния камкордер GYHM850 ProHD. Тази камера разполага с вграден стрийминг, FTP и 4G LTE връзка. Тя осигурява HD предаване на живо директно от камерата, без никаква допълнителна технология. Камерата разполага със сменяем 20 кратен варио-обектив Fujinon с автофокус, два слота за карти SDHC/SDXC едновременен запис, а сорс видео файла е съвместим с повечето системи за компютърен монтаж. Тази камера се очаква да е много добре приета от новинарски екипи, които работят от мястото на събитието, заради нейната директна свързаност с интернет, както и за реалити формати.
PANASONIC ще представи три нови камери, една мобилна видеокамера и две нови камери от серията Varicam. Моделът AJ-PX270 P2 HD може да записва на P2 и microP2 карти, а файловете са компресирани с AVC-ULTRA кодек на Panasonic. Другият модел е Varicam 35, която е с 35 mm сензор, и е с PL-байонет за кинообективи, картината е в 4K резолюция при скорост до 120 кадъра в секунда. Предишната версия на Varicam бе в основата на всички документални филми на BBC, така че, ако от телевизията не изневерят на марката ще ни предстоят още визуални приключения, този път в 4K.
Друга камера от серията Varicam е високоскоростната камера HS, която работи в HD формат, но за сметка на това скоростта на снимане е до 240 кадъра в секунда. Тази камера е предназначена за снимане от далечни разстояния с “дълги” обективи, както и за спортни събития.
SONY ще представи пълната си гама от видеокамери и цифрови кинокамери, включително най-новите, Cinealta 4K камерите, XDCAM камкордерите и компактните NXCAM видеокамери. Компанията ще покаже F65, F55, F5 и FS700 филмови камери. Sony отлагат съобщения за премиерните си продукти до отваряне на вратите на NAB 2014.
С нетърпение ще чакаме 5-ти април, след което светът на професионалното видео вече няма да е същият. Как обаче ще се промени, предстои да видим.
Една забележка – AMIRA няма да замести ALEXA , тя е за документални , научно-популярни филми и много тв приложения . Нейното предимство е , че може един оператор, без асистент да работи с нея. ALEXA ще бъде заместена от “супер алекса” с 4К или по-висока резолюция и увеличен динамичен обхват през 2015г.
Приема се забележката, наистина така се представя от ARRI, но все пак видеото си е видео и според нас предвид качествата на камерата, като олекотеното обслужване, което ще подобри бързодействието на екипите и ще даде отражение върху бюджетите на пазара на бързооборотното професионално видео в България, като реклами и сериали, камерата има всички качества да стане любима на продуцентите, които според нас ще предпочетат AMIRA vs. ALEXA. Естествено това е само прогноза засега. От утре ще разбираме и подробности за качествата й, и ще следим как се представя вече реалната камера. Благодарим за коментара. Не се притеснявайте да коментирате и други публикации.