Apple и разпознаващото песни приложение Shazam успяха да сключат сделка, която може да позволи на Apple да интегрират приложението в следващите версии на iOS.
Като всеки запознат със Shazam знае, че софтуерът позволява бързо и точно разпознаване на музикално произведение, като просто задържи микрофона на смартфона до източника на звук и изчака няколко секунди за обратния резултат.
Не е напълно ясно, дали приложението ще се внедри напълно в iOS или софтуеърните възможности на програмата ще се включат по друг начин в мобилната операционна система на Apple.
Информацията гласи, че Shazam вероятно ще се включва заедно със Siri, позволявайки потребителя да пита „Коя песен свири?”, в този случай, всички хора в рамките на пет метра също ще „открият” името на песента, която сте искали да разберете. Google Now за Android отдавна има гласово-включване на приложение за разпознаване на музика, докато виртуалният асистент на Windows Phone, Cortana, също предоставя подобна екстра, затова много хора със сигутрност ще обвинят Apple за закъснението в предоставянето на тази услуга.
Интеграцията на Shazam, като елемент от iOS изглежда е част от плановете на Apple да обнови своите музикални услуги. Компанията изглежда започва сериозно да се задълбочава и притеснява от намалените сваляния на музика през iTunes, вследствие на това, че много хора се обръщат към платформи като Pandora и Spotify.
Apple пуснаха своя собствена музикална стрийминг услуга, iTunes Radio, миналата година, въпреки че малко потребители ползват опцията да купуват музика от iTunes. Имайки Shazam инсталиран на iУстройство би могло със сигурност да помогне за повече продажби на Apple, след като приложението непрекъснато пуска линкове към iTunes, щом разпознае някое парче.
Вице-президента на Shazam, Дейвид Джоунс, разкри миналия месец, че приложението се ползва до момента на 20% от iPhone-устройствата в Щатите, като цифрата варира между 30% и 40%, за някои европейски страни. Докато печалбата на Shazam от кликвания към iTunes и подобни онлайн магазини в момента достига 300 милиона долара на година, връзката между Apple и Shazam може да помогне и на двете страни да увеличат приходите си.