Home / Новини / Авто / Формула 1, премиера на болидите за 2014 година
Формула 1, премиера на болидите за 2014 година

Формула 1, премиера на болидите за 2014 година

Предстои новият сезон на Формула 1, който по прогнози на експерти ще бъде един от най-вълнуващите. Премахването на някой правила и добавянето на нови технологични обещания от отборите ще преобърнат надпреварата с краката нагоре и може би ще бъдем свидетели в детронирането на Red Bull от подиума на победителите, или пък може би не. Едно нещо е сигурно обаче, новите технически изисквания към колите са предизвикателство към дизайнерите и как те ще ги интерпретират към външния вид на болидите.

Най-очевидната промяна е визулна. Аеродинамиката на предницата, която отговаря за сигурността на пилота е най-много променена. Носът е по-ниско разположен от преди, което не позволява на колата да се вдигне във въздуха, а я натиска към асфалта. Отворите на ауспуха в задната част са насочени нагоре, като отклоняват горещия въздух от аеродинамичните компоненти, което преди дизайнерите използваха като хитрост, за да увеличат притискането на задните гуми, но сега ще трябва да се лишат от това удоволствие, и така в сезон 2014 г. може би ще бъдем свидетели на по-ниски скорости в завоите. Отборите ще разполагат и с по-малко гориво. Последния сезон беше 160 килограма, като за този ще бъде намалено на 100 килограма на състезание. Всички са се втренчили в икономичността на двигателите, като средство за справяне с горивното ограничение.

“Това ще е сериозно предизвикатество”. – казва Луис Хамилтън пред Sky Sport, като допълва, “В Mercedes имаме нов вид спирачки наречени “brake-by-wire”, чието използване за сега е малко странно.” Според Хамилтън прекалено многото промени и изисквания за този сезон правят състезанието много по-сложно, от тези през други сезони.

Естествено това не е шега. Поглеждайки назад, новите изисквания към аеродинамиката са най-голямата промяна. V8, 2.4 – литровите двигатели, които постигаха 18 000 оборота в минута, с онзи плътен тембър на рева, бяха заменени с по-малките турбинирани V6, 1.6-литрови, които достигат 15 000 оборота в минута, но за сметка на това, турбото се върти с около 100 000 оборота и създава онзи писклив, като свирка на чайник звук.

Обърнете внимание на носовете. Тази година те са характерни, като при хората. Като гледаме тазгодишният болид на Ferrari ни кара да си мислим за мравояд или онази маймуна с хобот. Тези увиснали физиономии са в отговор на новото правило на ФИА, че носа не може да бъде по-високо от 185 мм. Това се прави, за да се намали риска за шофьорите при евентуалните сблъсъци.

 

About technoMAG.bg

Остави коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top