Японския конгломерат за питиета Suntory е бил основан през 1899 година и прекарва последния един век в подобряването на рецепти на широк спектър от класически чайове и безалкохолни напитки. Въпреки своята отдаденост към традицията в разработката и развитието, компанията предпочита високо-технологични подходи, щом стане дума за маркетинг. През първите години на 90-те те финансирали изследвания в областта на генното инженерство, за да отглеждат натурални сини рози, символ на невъзможното в японската литература. Сега те обръщат поглед към 3D принтирането.
С тяхната рекламна агенция, TBWA Hakuhodo, Suntory разработва серия от уникални ледени скулптури, които приемат формата на совалки, китари и Давид на Микеланджело.
„Има всякакви 3D неща, 3D принтери и 3D проекции навсякъде, но нито едно от тези неща не изглежда наистина полезно,” казва изпълнителният криейтив директор на TBWA Казоо Сато. „Искахме да създадем нещо смислено.”
Всяка скулптура започва от блокче лед, близо 13 сантиметра широко и много старателно се гравира в рамките на часове, ползвайки CNC рутер (компютърно контролирана фреза) в студио–фризер с температура -7.22 градуса по Целзий. Дебелата част грубо очертава формата, след което минава по-тънък връх за детайлите, след което кубчето се обръща, за да може процеса да се повтори. Всяко кубче отнема между един и шест часа за обработка, а някои от по-сложните форми, като краката на кон, изисквали да се обработят няколко блока и след това да се съединят.
Предметите на скулптурите, били предложени от фенове на Suntory Whisky, които изпратили на компанията описания на ключови моменти от живота си, в които алкохола е изиграл главна роля. Професор свързва куража, получен от една глътка алкохол с вдъхновяващите речи на Абрахам Линкълн. Тъгата от нереализираните детски мечти за космически полет, била смекчена от три пръста алкохол и един леден астронавт. Почитател на питието споделя своята поетична визия за Кинкаку-джи, златният будистки храм и как миниатюрна версия би трансформирала кафявия алкохол в златна напитка, докато се топи. „Опитахме се да избираме простички и сложни идеи, такива, които имат мечти и надежди, такива с истории, които наистина ни разчувстваха,” споделя Сато.
Фенове, чиито идеи са били превърнати в ледена реалност, били поканени на специална сбирка, където да видят своите идеи. Въпреки изключителните усилия, всяка творба издържала кратки минути в чашите.