Спец-частите са изцяло завладяни от идеята за тих пробив в отдалечени зони и изпълнение на сложни и светкавично бързи задачи. Сега DARPA (Агенцията за военни разработки на САЩ) разработва ново средство за тихо транспортиране на командоси по време на техните мисии: незабележими, хибридни мотоциклети.
Идеята е да се разработи хибридна система, която разчита както на бензиново гориво, така и на ток, позволяващо на спец-частите да излязат на оф-роуд трасета и да се промушват през противниковите защити благодарение на тихия електро-двигател, като също така да могат да се справят с дълги мисии и по-високи скорости с допълнителния бензинов мотор.
През февруари, DARPA награди Logos Technologies с 100 000$ за първата фаза от Small Business Innovation Research (SBIR) във връзка с разработката на предварителен дизайн, само за да се види, доколко е реализуем този проект.
„Обезшумената версия и удълженият обсег на олекотеният мотор, би могъл да бъде в основата на успешните операции на спец-частите на САЩ върху екстремен терен и неприятелска околна среда,” споделя Уейд Пулиам, мениджър в Logos Technologies. „С увеличаващата нужда да се действа с малки отряди, далеч от логистичните центрове, военните може все повече и повече да разчитат на приспособимите и ефикасни технологии, като този хибриден мотоциклет.”
Въпреки че е още във фаза разработка, от Logos планират да монтират тихия, двугоривен, хибриден двигател върху рамата на един от електрическите мотори на производителя BRD Motorcycles, който вече седем години се специаизира в създаването на изцяло електрически мотори.
За базовата платформа, проектът разчита на съществуващ (това което BRD наричат „полу-легален”) мотор, RedShift, 115-килограмовия изцяло електрически мотор, който се продава на цена от 15 000 $.
Оригиналната версия на RedShift MX разполага с дву-часов обсег, но ще бъде удължен с монтажа на бензинов резервоар, чийто размер още не е определен от военните. Фокусът върху електрическия елемент загатва, че от DARPA са повече притеснени за незабележимостта на мотора отколкото неговата ефикасност. И въпреки че RedShift MX може да достига максимална скорост от 130 km/h, трудно е да си представим как тази скорост ще се достига в пресечен терен по време на някоя мисия.
Военните се опитват от доста време да открият как да въведат екип с тихи мотори. Миналата година Zero Motorcycles спечелиха договор, за да разработят подобен електро-мотор за специални операции, който да има безключово палене, способността да „изчезва” и заменими батерии, с живот около два часа.