Американският автомобил Hennessey Venom GT постави световен рекорд за скорост на сериен автомобил, след като постигна над 435,31 km/h на писта за кацане на совалки. При тази скорост, бивш състезател Браян Смит се движеше със 122 метра в секунда, като засенчи предишния рекорд, който принадлежеше на Bugatti Veyron Super Sport – 432,6 km/h.
John Hennessey е тексаско бутиково студио за тунинг на автомобили, което е специализирано в модифицирането на спортни и супер-коли. Venom GT е превъзходно чудовище с 1244 конски сили, което е резултат от модифицираното купе на Lotus Exige, с добавен 7.0 литров двигател на Corvette ZR и чифт турбокомпресори. Тези, които искат да притежават тази лудост, цената на Venom GT започва от 1,2 милиона щатски долара. Тази кола въплъщава в себе си мотото на самият John Hennessey, който казва “ако повече е по-добре, то твърде много е почти достатъчно.”
Тази цена е по-ниска в сравнение с цената на Bugatti Veyron Grand Sport, другият суперавтомобил в продължаващата надпревара за максимална скорост. Hennessey и Bugatti са конкурентни в продължение на години, като рекорда за висока скорост се колебае между Хюстън и Елзас, Франция, където са централите на двата конкурента. Рекордът е поставен точно на “Свети Валентин”, като данните от GPS измерването показват, че Venom GT се е ускорявала с 1 mph в секунда. Изпитанието е проведено на пистата Кейп Канаваръл, която е с дължина 3,2 мили (5,15 километра). Браян Смит (пилота на колата) заявява, че е можел да бъде още по-бърз и разликата с Bugatti би могла да бъде по-голяма, ако теста е бил проведен на овална писта с дължина 8 мили. Драмата се задълбочава още повече, след като състезателят казва, че рекорда на Bugatti е постигнат на тестовата писта на Volkswagen в Германия, която е почти два пъти по-дълга от Кейп Канаваръл.
Естествено е да се оспорват поставените постижения. Феновете на Bugatti контрират, че терминът “сериен автомобил” се разбира много общо, и че колата, която е взела титлата за “най-бърз автомобил” е произведена в … само една бройка, и малко хора ще видят тази една кола на пътя. Тези доводи обаче не са важни за арбитрите от Гинес, които имат по-широко тълкуване за “серийно производство”.
От Гинес казват, че “един автомобил трябва да се произведе най-малко в 30 броя, за да отговарят на изискванията за серийно производство. Той трябва да премине изпитания за емисии и трябва да има фарове, мигачи и всички базисни удобства, които бихте очаквали от всяка кола, която ще карате на улицата.”
За да бъдем коректни, трябва да кажем, че става дума за две титли: едната е за “максимална скорост”, която Venom GT притежава, а другата е за “най-бърз автомобил”, която все още е притежание на Bugatti. От Hennessey казват, че тестът за “най-бърз автомобил” е спечелен от тях, като Venom GT е постигнал ускорение от 0 до 200 mph за 14,51 секунди, но този резултат не може да бъде зачетен от Гинес, понеже е трябвало да се направи и втори опит, което от NASA не са разрешили. Но дори и да беше направен втори успешен тест, най-вероятно пак нямаше да бъде зачетен от Гинес, тъй като от Hennessey планират да направят само 29 бройки от Venom GT, което не отговаря на разбиранията за серийно производство.
Явно битката между тези марки ще продължи и ще бъде още по-зрелищна за радост на нас автомобилните фенове, дори и да е само за протокола.